Vandaag is er een mooie discussie over de waarde van content marketing in Den Bosch. Content marketing, dat is zo’n hip woord dat niet iedereen evenveel zegt. Wat is het dan? En wat is het niet?

Het Content Marketing Institute definieert:
“Content marketing is a marketing technique of creating and distributing valuable, relevant and consistent content to attract and acquire a clearly defined audience – with the objective of driving profitable customer action.”
Bron: Marketingfacts

Organisaties maakte in het verleden veel promotie voor hun product (reclame) of hun merk (branding). Denk hierbij aan een advertentie voor een nieuw product in een tijdschrift, of een reclame om het merk Nike te promoten.

Door de hoeveelheid aan reclame en de interactiviteit die media nu bieden (TV on demand, internet, social media) heeft de ‘kijker’(of lezer, luisteraar, enz.) meer te zeggen over welke reclames hij wel of niet ziet. Pure reclame is minder interessant dan een inhoudelijk stuk, waar de kijker iets aan heeft.

Organisaties kunnen zichzelf dus laten zien, promoten, door publicaties te doen die interessant zijn voor de doelgroep. Of dat nou een artikel is over een wetenschappelijke ontwikkeling, een fimpje over voeding of een blog over wat content marketing is 😉 De organisatie kijkt naar wat zij kan bieden dat interessant is voor haar doelgroep. Op die manier laat je dus inhoudelijk (=content!) zien wat je kunt betekenen. Je maakt geen reclame, maar laat expertise zien.

© Copyright 2016 - 2020 - LinDialoog